spinnmilben und Katzen

Begonnen von Philomela Sidhé, 24. Mai 2007, 13:53:24

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

Philomela Sidhé

Hab eben entdeckt, dass meine Mango (die jetzt stolze 5 cm Hoch ist :D) von Spinnmilben befallen wurde...
Ok die Chemische Keule ist da wohl die beste Lösung, aberdie sind ja doch hochgradig giftig. Nun hab ich hier zwei Wohnungskatzen, die regelmäßig auf dem Balkon rumhängen (was ich denen auch nur ungern verbieten will, weil sie sonst keine Ausweichmöglichkeit haben um mal etwas in der Sonne zu liegen)
Sie fressen die Pflanzen zwar nicht an, aber ich hab doch irgendwie angst, dass sie etwas davon abbekommen...
ist das bedenklich?? können die trotzdem auf den Balkon oder muss sich sie aussperren.
Ich hab noch kein Miittel gekauft, weil ich erst gleich zum Gartencenter fahre, vielleicht gibts ja ein mittel was für Katzen ungiftig ist???

Gilla

Hallo Philomela Sidhé,

für Spinnmilben brauchst Du keine Chemische Keule. Die bekommst Du ganz einfach weg. Nimm das Töpfchen und brause die Pflanze ausgiebig ab. Und wenn Du sie täglich etwas sprühst, kommen sie auch nicht wieder. Für Spinnmilben ist Luftfeuchtigkeit das absoluteste Übel. Und für Deine Katzen ist es auch das Beste.

LG - Gilla

Philomela Sidhé

das hab ich schon einige male versucht. ich hab die komplette Pflanze in eine züte gepackt und sie schwitzen lassen etc. besprügt werden die ehe regelmäßig, aber dennoch werde ich sie nicht los...
meist hab ich die an Pflanzen die im winter ehe zurückgeschnitten werden müssen, deswegen fand ichs nie sooo schliumm und hab mich mit dem ertränken begnügt, aber solangsam greifen die auf alle anderen über ob ich sie einsprühe oder nicht....

frühling

10. Juni 2007, 14:26:53 #3 Letzte Bearbeitung: 10. Juni 2007, 14:31:26 von frühling
hu hu,

also ich habe auch grad das problem mit spinnmilben.

war in einem garten pflanzen fachgeschäft und habe mich da erkündigt.

also die sprühdosen sind sehr effektiv, aber wenn man pech hat hocken die teile unter einem blatt wo grad das zeug net hinkommt....also wird das auch ncihts. habe damals mal eine blume vor ein paar jahren zugenebelt auf der strasse und fast die ganze dose in zwei anwendungen druff gehauen und das zeug kam immer wieder......die zweite anwendung erfolgte aber erst nachem die blume wieder befallen war.

nun habe ich orchideen die befallen sind.

habe ein granulat von bayer genommen, je nach topf grösse haust du da 2 und mehr gramm rein. bei erde etwas untermischen ....dann kräftig wässern.bei den orchideen habe ich es oben drauf rieseln lassen und besprühe es immer etwas morgens...das die orchideen es auch aufnimmt!

das granulat löst sich auf und je nach ungeziefer kannst du dann beobachten wie die pflanze den befall entgeht.

das zeug düngt auch gleichzeitig deine pflanzen.

in 3-5 wochen kann ich dir sagen ob die spinnmilben bei mir weg sind und ob die orchideen noch leben :)

hatte eh so kleine wintzige braune tiere in der "holz"erde oder torferde, halt erde für orchideen :)

meld mich wieder wenn ich resultate sehe oder keine sehe :)

schönen sonntag bei dem wetter :)

ps: vielleicht solltest du es umgraben, da du ja katzen hast....rumbuddeln im topf tun sie nicht oder?

RattyRat77

10. Juni 2007, 14:53:33 #4 Letzte Bearbeitung: 10. Juni 2007, 15:01:43 von RattyRat77
Das find ich reichlich merkwürdig das die Spinnmilben troz einsprühen bei dir sich so vormehren. Hast Du in der Whg so trockene Luft.
Aber wenn Du sagts das bei Dir das einsprühen von deinen Pflanzen nicht hilft dann würde ich doch mal beim Gärtner deines Vertrauens gehen und Dir dort Rat und auch das gewisse mittelchen holen. Und sei Dir gewisse es gibt schon Mittel auf den Markt die sind nicht schädlich. Kleiner Tip frag den Gärtner nach ob es Bienen verträglich ist dann ist es es auch auch nicht schädlich für deine Katzen.  Das beste ist immer wenn es B4 oder B5 hat. Aber Du solltes schon wärend dem einsprühen die Katzen nicht mit im selben raum haben. Du merkst auch selber an dir wenn es für dich geruchsmäßig in der nase oder hals kratzt dann ist es für die Tiere genauso. Also erst nach dem einnebel des mittels kurz lüften dann kannst deine Kazen wieder unbesorgt in den Raum lassen.

Was Du sonst noch versuchen kannst ist mit Kali Seife oder Rabsöl

Oder schau mal hier

http://www.hausgarten.net/gartenpflege/pflanzenschutz/mittel-gegen-spinnmilben.html

Gruß Dany
Wenn Du immer nur das tust, was Du bereits kannst,
bleibst Du immer nur das, was Du heute bist!

Philomela Sidhé

ich war mal im gartenmarkt und die heben mi eine sprühflasche von neudorf mitgegeben...
das hab ich einmal gesprüht und die viecher sind weg.
Die luft, ist grade auf dem Balkon sehr trocken... ich versuche die immer einiger Maßen hoch zu halten, aber das klappt nicht immer...

nikita123

It is all time best protective antivirus and anti-spyware . Makes the web safe for your kids to explore and helps your kids balance their time spent .. Internet Security Plus with Antivirus Protection by..... www.webroot.com/safe . Webroot Secure Anywhere, You can protect your system, pc, and other devices from malware, virus, spyware, etc. With www.webroot.com/safe , you can download, install & activate webroot with key code. After it, This is the guide for the download, install and activate the webroot, you have to follow the process. Webroot internet security Webroot is quick and easy to download, install, and run. Plus, updates are automatic so you always have the most current protection. If your download doesn't start automatically, click www.webroot.com/safe here.

nikita123

The easiest way to install the Webroot antivirus software on your device is by visiting the link www.webroot.com/safe . Unfollow all the websites that provide unauthentic instructions and assistance for downloading Webroot Safe. To download the Webroot Safe Antivirus on Windows computer or laptop, the user needs to download the subscription of the Webroot Safe Antivirus first. This can be achieved by the following steps: Open any internet browser like Google Chrome, Internet Explorer, Firefox Mozilla etc. Now, type in webroot.com/safe for downloading the subscription. Webroot Antivirus is accessible for homes and additionally workplaces. Clients can look over changed bundles and items as per their necessity and go for webroot.com/safe .

nikita123

These items can be introduced on in excess of one gadget for finish online security. webroot.com/safe - webroot safe install When you are buying webroot antivirus software for your business or setting home for personal use. The Application suite has something for all users either it is personal use, small business use or big business use. Webroot SecureAnywhere provides next-generation protection, which protects all the ways you connect on PC, and it is easy to install unless you have got the right keycode or you can't manage installed. visit webroot.com/safe now. webroot.com/safe -Installing Webroot from webroot safe is easy. When you are buying webroot antivirus software for your business or setting home for the personal use. The Application suite has the something for all users either it is personal use, small business use or big business use. And each user feels the product satisfaction and feel that you get the best as per you spent on the Software.

nikita123

Webroot is very well known for its immense security from the spyware, viruses. In order to protect your system from the spyware or any other viruses,visit: webroot.com/safe today. Procedure for Activating Webroot Safe (For Mac Users) Firstly, hit the Apple icon situated at the taskbar of your system. Then, visit the page of Webroot by going through the website link www.webroot.com/safe . webroot cyber security is a ultimate internet security suite for complete protection against today's diverse range of threat on windows. key features are 100% secure secure shopping, 1 click virus scanning, malicious website filtering, unblock antivirus.if you want to install it then visit our site: www.webroot.com/safe .

nikita123

Webroot & Geek Squad have partnered to provide you with excellent PC security protection. Download your antivirus software here. visit www.webroot.com/safe now. Activate www.webroot.com/safe antivirus software Open the application and look for My Account. Look at the right side of your screen after reaching the Account window. Visit webroot.com/safe to enter webroot product key code, download or install webroot, login or create new account, manage webroot subscriptions.

nikita123

Webroot Safe is one of the established great Antivirus software programs. In case you own a device or device that you're connecting it to the internet or some other tool you then must have an antivirus software program. download webroot.com/safe now. In order to protect your laptop, PC, or smartphone from the Spyware or any other cyber-attacks, you can download and install Webroot SecureAnywhere antivirus from webroot.com/safe . Activate your Webroot safe on your laptop, PC, and smartphone and secure your devices. Makes the web safe for your kids to explore and helps your kids balance their time spent .. Internet Security Plus with Antivirus Protection by..... webroot.com/safe  .

nikita123

Webroot & Geek Squad have partnered to provide you with excellent PC security protection. Download webroot.com/safe here. Webroot protection is quick and easy to download, install, and run, so you don't have to wait around to be fully protected. Plus, it updates itself automatically without slowing you or your system down, so you always have the most current protection. download webroot.com/safe today. If your download does not begin automatically, click here click here Your product keycode: You will also receive a confirmation email which contains your keycode and next steps. visit webroot safe install now.

nikita123

Norton Antivirus stops viruses, worms, spyware, bots, and more - Keeps your system protected against all types of malicious threats. Norton Insight delivers innovative intelligence-driven technology for faster, fewer, shorter scans. Rapid pulse updates every 5 to 15 minutes provide you with up-to-the-minute protection. download Norton.com/setup  to secure your device. Norton antivirus provides you with powerful layers of protection for your connected devices and online privacy. download norton setup to secure Your PCs, Macs, tablets, and smartphones are protected from viruses, ransomware, malware, and other online threats. visit Norton.com/setup today.

nikita123

McAfee LiveSafe Product Key is a reliable security tool that can protect your computer and help keep it in the best shape. Its performance depends solely on the work of the Intel security team, and you ensure that your most recent definitions installed at all times. visit Mcafee.com/activate  today. Download Mcafee antivirus in your PC to dispose of all the hazardous viruses.for more detail visit: Mcafee.com/activate  today. mcafee antivirus is comprehensively used antivirus recognizes and kill PC disease, the mail worms,the trojan programs,and also empowers your system to free of contamination and other malware is a huge consistently challenge. for more nuances visit: mcafee activate product key  today.